måndag, december 5

Polkabräck, lätt som en plätt

Igår firade vi in andra advent med lite fika hos mina föräldrar. Jag gjorde polkabräck i lördagskväll som jag gav dom i present. Det var verkligen jättesmidigt att slänga ihop, bara att först smälta 150 gram mörk choklad, hälla ut den som en rektangel på ett bakplåtspapper. Sedan fick den stelna till medan jag smälte 150 gram vit choklad, på med den uppepå den mörka och sedan toppa med en påse polkagrisar (som jag krossat med hammare...). Låt stelna och sedan bryt i bitar. Tadaa klart! Nu ska jag fortsätta njuta av denhär måndagskvällen, Maken kom hem med räckmackor som vi ska mumsa i oss strax. Det gäller att ta vara på och njuta av livet, det är det som det är till för :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna