söndag, november 27

1:a advent

Vi smygstartade adventsmyset redan igår när vi var i lekparken med Noelle. Det lite kyliga vädret kändes mycket behagligare med varm glögg och pepparkaka. Men första ljuset tändes såklart först idag. Jag älskar verkligen den här tiden och Maken också som tur är så vi håller inte igen på juligheterna. Nu är hemmet pyntat med adventljusstakar i fönstrena, hyacint och julstjärna samt en ny fin dörrkrans. Sedan trappar vi upp på pyntandet ju närmare jul vi kommer ;) Idag var det dax för den mysiga första adventfrukosten med risgrynsgröt, sill och rostbröd. Tanken var att vi skulle gått på julmarknaden men den rådande stormen gjorde att vi hellre höll oss hemma. Maken fotograferade årets julkort, jag var assistent till fotografen och modellen som kanske inte så förvånande var vår lilla tjej. Sedan passade jag på att fixa en fotokalender med bilder på Noelle, en bild för varje månad från 2011 som hennes gammelfarmor ska få, hoppas det blir en perfekt julklapp.

Lillan på rymmen från pappa på lekplatsen

Jag tog det med ro...

...och drack glögg

I morse var det mindre fart på vår sömntuta :) Här med sin adventspresent: Totte Tomte

Första ljuset tänds
(nej kissen har fortfarande inte hajjat det där med vett och etikett, finns det kalkon på bordet så sitter hon där)

Om man har julfint i fönstret kanske man glömmer den fula plasten som fortfarande skymmer vår utsikt...

Årets första hyacint

Vit julstjärna i en kruka jag köpte i fredags, älskar krukor på fot just nu :)

Det är alltid kul att gå tillbaka och kika i sitt bloggarkiv, här finns det bevarat hur det såg ut vid advent 2010, 2009, 2008 och 2007

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna