torsdag, juli 21

#10 - #18 Blandat (väldigt blandat)

Oj vad semestern har tagit mig i sitt grepp. Dagarna bara försvinner. Här kommer en liten uppdatering av vad vi har pysslat med. Onsdagen började med ett besök på BVC för den vanliga kontrollen. Lillan blev arg och lite ledsen som vanligt när hon skulle upp på skötbordet, hon avskyr det verkligen men hennes framsteg gjorde BVC-sköterskan impad och det var såklart jättekul när hon frågade oss frågor de vanligtvis ställer på 1-års kontrollen. Vår lilla supertjej! Sedan tog vi en tur på stan och myste på ett fik.

Tadaaa SuperBebis!
Så kom torsdagen och jag hade en riktig lyxig start på dagen, först sovmorgon och sedan väntade ett låååångt besök hos frisören för slingor och klippning. Efter ompysslingen kände jag mig riktigt fräsch och redo för en kul kväll med nya vänner. Vi skulle bjuda på grillat men himlen öppnade sig så vi fick improvisera och ta in utemöblerna och sitta i vardagsrummet (Noelles rum är bredvid köket där vi har matplatsen och vi ville inte störa hennes skönhetssömn ;). Men oj vad sent det blev, vi bröt upp först framåt småtimmarna efter mycket gott vin och trevligt sällskap... Insåg att det fanns stor risk för bara 3 timmars sömn om lillan bestämde sig att vakna vid sextiden. Fast ibland har man tur och just på fredagen bestämde hon sig för att ta sovmorgon till niotiden, man kan tro att hon var med på festen men ibland händer det att hon också vill ta sovmorgon och jisses vad tacksamma vi var att hon valde just den dagen. Dagen därpå - lördag fyllde min Älskling år och lite tagna som vi var av torsdagens "firande" blev det en lugn tillställning.

Finaste 31-åringen i stan
På söndagen kände vi oss som pånyttfödda och tog med lillan till Stadsparken för att kolla på djuren som finns där. Getterna var spännande tyckte hon, ska bli så roligt att ta med henne till en riktig djurpark när hon är lite större.

Spanar
Sedan tröttnade vi på ruskvädret och Jönköping, passande nog hade mina föräldrar hyrt en stuga i Skummeslöv så vi packade in oss i bilen på måndagsmorgonen och drog till västkusten. Där fick Noelle se havet för första gången men hon verkade mest vara imponerad av sanden... ;)

Oj vad det blåste
På tisdagen styrde vi hemåt lite mer solbrända och nöjda med miljöombytet. Det blev en matpaus för Noelle mitt ute i ingenstans. Smidigt att ha en matstol med i packningen :)

Improviserad matpaus
En av anledningarna till att vi lämnade kusten var att vi igår, onsdag skulle ut och fira Makens födelsedag och njuta av en barnfri kväll tillsammans. Vi lämnade vår lilla stjärna hos hennes farmor och farfar, där hon trivs som fisken i vattnet. Själva njöt vi av en god middag i solnedgången på en mysig restaurang. När vi var mätta tog den lite barnsligare sidan över och vi gick vidare för mer god dryck och dans :) Idag tog vi en lång sovmorgon och sedan åt vi en riktigt maffig frukost tillsammans innan vi åkte och hämtade vår sötnos. Det är verkligen härligt att roa sig helt på egen hand ibland men hjälp vad härligt det är sen när man får hämta sin skatt och se ögonen tindra och benen spritta av glädje då hon såg oss. En sån kärlek!

Jag och min "bootskompis" har barnsligt kul när vi gör stan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna