lördag, december 31

Året 2011

Sista dagen på 2011, ett år som jag tycker gått riktigt snabbt


Årets...

bästa: min och Makens första barnfria kväll i slutet av maj, vi firade vår bröllopsdag och hade en galet rolig/härlig/pirrig/magisk kväll
värsta: att mina föräldrars hund Thilda somnade in, det var så sorgligt att inse att jag aldrig mer skulle får klappa henne på den där mjuka magen eller se in i hennes bruna snälla ögon
skönaste: oj vad svårt, jag säger Veronica Maggio. Hon verkar vara en skön person som jag är lite kär i efter att ha sett henne spela i Huskvarna parken :)
segaste: när jag fick halsfluss som aldrig ville ge med sig och var sjuk nästan hela augusti
coolaste: Noelle, superflickan som har så bråttom med att lära sig allt, nu har hon dessutom börjat klättra (hittade henne hoppandes i vagnen nyss, där hon klättrat upp själv!!!), jag blir inte förvånad om den här flickan blir nästa Renata Chlumska (äventyrare
konstigaste: hockeymålvakten Stefan Livs bortgång, det var sorgligt men även konstigt, jag kan fortfarande inte riktigt förstå att han inte finns kvar och när den hemska olyckan precis hänt så var allt så overkligt. Tänker mycket på hans familj.
frågetecken: kommer vi någonsin flytta ifrån lägenheten (svar: om 2-3 år kanske...)
hjälte: jag, som äntligen vågade tatuera mig (en tidig födelsedagspresent från Maken), bildbevis kommer ;)  
plagg: skinnbyxor, jeansshorts, slappa t-shirts och stickade tröjor
tv: Californication (lääängtar efter den nya säsongen)
mat: krabba, min nya favorit bland skaldjuren
dryck: mustiga Shirazviner
köp: det måste vara mina älskade ljusstakar från Nordal
resa: jag har bara lämnat länet en gång och det var i somras när vi åkte till Halmstad, det var en rolig liten resa
way to go: att jag lyckades få upp konditionen ordentligt med min löpträning, jisses vad jag sprang, snabbt och intensivt. Min kropp har aldrig varit så stark. Ser fram emot premiärturern till våren :)
bok: Utrensningen av Sofi Oksanen
film: Såg The Girl with the Dragon Tattoo på bio förra veckan, den var riktigt bra så det får bli den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna