tisdag, maj 3

Vitt

På dagens promenad trodde jag först att ett träd tappade fullt med vita små blad eller blommor, solen sken och fåglarna kvittrade. Rätt snart förstod jag att det inte var några blad...det var snö! Men vackert var det iallafall, en liten stund tills de enstaka flingorna blev ett inferno av vit nederbörd. Det blev med raska steg jag promenerade den sista biten hem. Resterande del av dagen har vi myst runt här hemma. Noelle har jagat kissen så gott hon kan, drar sig fram med armarna och får upp en rätt bra fart. Att katten fungerar som bra motivation till att lära sig krypa råder det ingen tvekan om :). 


I helgen köpte jag en orkidé som får "bo" i sovrumsfönstret. Är på jakt efter en rund kruka/urna i mässing/silver/aluminium och håller ögonen öppna var jag än är, skulle passa så fint till orkidén. Nu ska jag ta och beställa en stor flaska Macadamia natural oil, min lilla flaska tog slut för några dagar sedan och jag har blivit beroende av den, påfyllning tack :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna