måndag, oktober 20

Tatadada tadadada (den där bröllopsmelodin)

Nu har vi kommit en bit in på bröllopsplaneringen och det känns ruskigt bra. Vårt färgtema är vitt och riktigt ljugrönt med lite lila. Det lila inslaget beror mest på att jag älskar syrener, så de kommer att finnas med lite här och där.


Vi har bestämt oss för att servera en buffé (med mycket skaldjur och grönsaker om jag får bestämma). Dels för att vi har så många vänner som antingen är vegetarianer eller allergiker (ibland både och) och dels för att vi vill få folk i rörelse. För ett stelt bröllop vill vi inte ha :o).

Dukningen funderar vi fortfarande på, men en sak som är klar är att vi ska ha lägga ut loppor lite här och var. Ni vet sådana som man vek när man var liten (om ni glömt, se här), och sedan skrev under flikarna. Där ska vi skriva lite frågor/uppdrag som gör att man lär känna sin bordsdam/herre.

Min klänning är ju inköpt och hänger inplastad och i säkert förvar i min garderob. Jag är så glad att jag hittade DEN så tidigt eftersom det är så mycket lättare att planera de övriga detaljerna i klädseln då (som är minst lika viktiga).

Jag lutar åt att ha uppsatt hår, med flätade inslag. Mitt mål är att se folklorisk ut, det är mitt mantra :o) Sådär det är ungefär så långt som vi har kommit. Just det ja, kyrkan och festlokalen är bokad. En fin liten röd träkyrka ska vi gifta oss i och festen blir i en gammal disponentvilla byggd 1850.

- Hej Johanna vill du gifta dig med mig?
- Jaaaaa det vill jag :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna