lördag, mars 29

På flaneringshumör

Tänkte ta mig en tur på stan, flanera lite och kolla på en klänning jag har spanat länge på hos Noa Noa. Den är så fin, vit bas med orangea prickar på. Ska prova den idag iallafall och se om den är lika fin på. Sedan funderar jag på att gå på en kattutställning, men det beror på om jag får sällskap. Ja det är min plan, låter som att det blir en skön dag med andra ord.

På tal om annat, läste det här på aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2149016.ab

"– När man är arbetslös har man egentligen ingen fritid utan måste i princip kunna ta arbeten när som helst, säger Gertrud Hedenström-Eriksson, biträdande kanslichef på organisationen"

Knäppt tycker jag, om man idrottar och tar hand om sig så är det väl ändå ett tecken på att man är en frisk och sund person som även borde ha ork att söka jobb. Alla intressen för väl oftast något gott med sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna