onsdag, januari 30

Tre atomer i sockermolekylen byts ut mot klor­atomer, resultatet blir ett naturfrämmande klorämne...

Jag har ett problem, ett moraliskt dilemma. Till frukost vill jag äta yoghurt och den ska vara smaksatt. Jag har försökt mig på naturella varianter och sedan smaksätta själv med bär och liknande men det funkar aldrig i längden. Har vetat om att min yoghurt innehåller sukralos som inte alls är bra för miljön. Det går rakt igenom reningsverken ut i våra vattendrag. Det kan inte vara bra.

Så vad ska jag göra? Jag får leta mig igenom varenda mejerihyllla för att hitta ett bra alternativ helt enkelt. Hoppas att det finns.

3 kommentarer:

  1. Lättsockrade alternativ i stället för helt sockerfria kanske? Bättre än massa socker och bättre för miljön och i min tro också bättre för kroppen att få lite socker än massa syntetiska ämnen.

    SvaraRadera
  2. Ja det borde de ju vara. Får testa det, det är väl så man får göra. Antingen lite fetare eller riktigt socker. Sen ska det ju vara gott också...vilket I-landsproblem ;o) Kramis!

    SvaraRadera
  3. Ja det borde de ju vara. Får testa det, det är väl så man får göra. Antingen lite fetare eller riktigt socker. Sen ska det ju vara gott också...vilket I-landsproblem ;o) Kramis!

    SvaraRadera

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna