fredag, januari 4

Funderar...

Veckorytmen känns helt rubbad, men det är väl fredag idag? Idag har jag gjort något så spännande som att byta slangar på x-antal gasoltuber på jobbet. Det var smärtsamt eftersom de satt fast stenhårt + att de nya slangarna skulle träs på, vilket var ännu svårare... Men tillslut var uppdraget slutfört och efter lite annat småfix så tog jag och slutade tidigt. Det var jag värd tyckte jag. Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag längtar efter ett fast "riktigt" jobb. Visst är jag tacksam för att jag fick det här lilla projektet, jag klarar mig inte många dagar sysslolös. Samtidigt så är det svårt att hinna med allt tycker jag. Att skriva ansökningar och följa upp ansökningar är inte något man kan klämma in på någon timme, fast det måste jag försöka göra nu. Ibland kan jag tänka så galna saker som att man skulle sadla om helt och hållet, kemist känner jag mig inte som, miljöbiten tilltalar mig 100 gånger mer. Men ibland skulle jag bara vilja göra något praktiskt, slippa rapporter och excellfiler... Hade jag fått börja om nu skulle jag nog blivit florist, tror jag... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna