onsdag, oktober 17

Dilemmat om te

Hittade precis Liptons persika/mango te i lunchrummet och jag kan inte motstå det. Det är godare än godis. Vill igentligen inte stödja Lipton eftersom de varken har KRAV- eller Rättvisemärkt te. Har hört att de arbetar på det och jag hoppas verkligen att de gör det på allvar. För att få tag i te som jag kan dricka med gott samvete måste jag gå till hälsokostbutiken och handla det. Alla har inte tid eller intresse för sådant så visst vore det bra om det fanns i den närmaste ICA butiken istället OCH i alla lunchrum.

Dock har Lipton ett samarbete med Rainforest Alliance, men jag kräver Mer! Pengar styr tyvärr världen så konsumenter har makt, det får man aldrig glömma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna