onsdag, augusti 1

Ledighet och en helt okej film

Ännu en dags ledighet. Det bästa med semester är att slippa alla "måsten". Man kan äta en lång frukost och sen bara göra vad man vill. Solen har tittat fram här så jag tror jag ska ta och gå en långpromenad sen får jag se vad som händer resten av dagen.

Igårkväll hyrde vi en film, hade inte så mycket val eftersom tisdagar inte direkt har ett fullspäckat tv-utbud. Jag har riktigt svårt för Allsång på Skansen... Så vi hyrde en film med Gary Oldman - Backwoods.

Två semstrande par besöker en stuga i de ensliga baskiska skogarna. Idyllen spricker dock snabbt när man stöter på en missbildad flicka i behov av hjälp. "Backwoods" spelar på våra värsta farhågor om bortglömda utposter där inavel och isolering förvandlat människor till avtrubbade galningar, och filmen tar oss med på den mest hisnande människojakten sedan "Den sista färden".

Betyg: Den var väldigt bra i början och blev bara bättre och bättre. Bra skådespelare och fina miljöer. Men mot slutet kändes det som att filmen tappade stinget och man fick inte mycket förklarning till varför personerna handlade som de gjorde. Helt okej film men inte mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna