tisdag, maj 22

Efter regn kommer solsken....

Hittade knappt till jobbet imorse p.g.a. dimman, överdriver lite men den var faktiskt riktigt tjock. Jag gillar att jobba när det är mörkt och dimmigt eller regnigt ute. Får sådan ro i kroppen. Alla klagar och undrar var värmen är, jag vågar knappt öppna munnen och lovorda det mysiga vädret. Igår ösregnade det när jag gick hem, jag trivdes under mitt paraply. Kände hur regnvattnet letade sig in i mina pumps. Log åt alla jag mötte och försökte få dem att känna att det är rätt okej ändå. Solen behöver väl inte lysa för att ni ska le tänkte jag. Möttes inte av så många värmande leenden tillbaka. Kanske bara jag som inte har förstått mig på det här med väderhumör…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna