tisdag, maj 22

Att komma överens


När man har levt en stund börjar man känna igen de typerna man kommer bra överens med. Sådana människor som får en att känna sig avslappnad och lockar fram ens bästa sidor. Jag har nästan blivit expert på att dela in människor i kategorier, det låter rätt hemskt men jag kan inte stå emot det. Min lista över ”folk jag kommer bra överens med som jag gärna tar en fika med/samarbetar på jobbet med/får mig att skratta”:

- Vaktmästare, byggjobbare och liknande, vi gillar varandra (oftast)
- Kvinnor 40+ som inte är rädda för att säga vad de tycker och tänker
- Jordnära människor som har slutit fred med sig själva
- Äldre damer som inte är bittra ;o)
- Människor från andra kulturer, de är oftast lite mer frispråkiga än vad vi svenskar är, bryter mönster och är sociala på ett annat sätt.

Jag trivs med ganska många kommer jag på när jag skriver denna listan. Vad skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna