fredag, mars 23

Lönen, att vara eller att inte vara?

Kan tyvärr inte glädjas med er andra som fått lön idag. Jag får min på måndag, min första tanke - Usch vad tråkigt!

Negativa konsekvenser:

  • Att jag måste vänta ytterligare några dagar innan jag kan smörja in mig i min favorithudcreme (se inlägget längre ner).
  • Jag kan inte strosa runt på stan efter jobbet och "småshoppa".
  • Att jag inte kan köpa mig någon ny ögonbrynsgele innan helgen (tråkigt för brynen).
  • Jag kommer att få vara utan mitt favoritgodis ikväll när jag är gräsänkling (suck..).

Positiva konsekvenser (hey man ska alltid se livet från den ljusa sidan):

  • Jag slipper trängas på stan efter jobbet bland alla köptokiga (skönt).
  • Istället för godis blir det vindruvor ikväll (bra för tänderna).
  • Jag kommer ha pengar på kontot en längre period än de som får lönen tidigare (och på så vis gör av med lönen snabbare).

4 kommentarer:

  1. Åh, stackars - men på måndag har jag säkert redan bränt min lön :(

    SvaraRadera
  2. Jag får trösta mig med det då, fast jag har nog bränt min redan på onsdag :o)

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du skriver igen. Jag har saknat din blogg. Både din stil och personlighet känns så lik min så det är kul att läsa!

    SvaraRadera
  4. Åh vad roligt att höra, då känns det extra kul att blogga igen. Kram!

    SvaraRadera

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna