tisdag, mars 13

Listnörd (det är jag det...)

En tanke…

Jag har kommit på varför jag läser vissa bloggar (och varför jag inte läser vissa bloggar men det gör jag ingen lista av, sådant är bara onödigt. Gillar man inte en blogg är det bara att sluta läsa, så enkelt är det tro det eller ej). Bloggarna jag läser regelbundet kan delas in i fyra olika kategorier (och en bubblare):
  • De bloggar som berör på ett eller annat sätt, oftast är det sådana som jag känner igen mig i. Man kan t.o.m. fälla en tår ibland. Exempel: Annawii

  • Kul bloggar man ler av när man läser, i mitt fall de som är lite galna och härligt frispråkiga. Bloggar som sticker ut. Exempel: Catya

  • Bloggar som främst handlar om shopping. Ibland dyrt, ibland mycket, ibland budget men alltid med ett sinne för stil. Man sitter och förundras (och avundas…). Exempel: Engla

  • Mysiga vardagsbloggar, varma som man bara mår bra av. Exempel: Linda K

    Bubblare: "Kändisbloggar", som kanske inte alltid är så bra men man som man läser av ren nyfikenhet.

    Kan ni dela in bloggarna ni läser i kategorier?

4 kommentarer:

  1. Tack gumman! Du är en av de jag diggar mest också :).
    Ska länka till dig på nya sidan, jag tog bort din gamla länk eftersom du bytte sida :) kram

    SvaraRadera
  2. Vad du är gó. Har ju följt dig så länge nu, även när jag hade min paus från allt vad bloggar hette så tittade jag in då och då. Kram!

    SvaraRadera
  3. Är det okej om man nallar listan, självklart med en länk till dig? La även till dig i mina länkar på min blogg :-)

    SvaraRadera
  4. Javisst gör det :o)

    SvaraRadera

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna