fredag, december 30

Från ett bord till ett annat

När vi flyttade ut vårt matbord till vardagsrummet blev det ju en lucka att fylla i köket. Vi kommer ju trots allt äta de flesta av våra måltider där. Först var jag på jakt efter ett runt bord som inte var vitt, men de växte inte på träd visade det sig... Så jag fick tänka om och hade siktet inne på ett annat bord när vi besökte IKEA, då jag sprang på det fina ekbordet som vi tillslut köpte. Ville ha ett litet bord som ändå hade en viss tyngd i sig och känns rejält. Det bästa av allt, mer lekyta på köksgolvet till oss! ;) Trodde aldrig min "vitamöbelperiod" skulle gå över men jag kan nog säga att jag är "botad" nu, det är skönt med lite mörka möbler som ger en helt annan värme.

Köket känns mycket luftigare nu

Bordet heter Ekensberg och kommer som sagt från IKEA

Lampan ska flyttas och några andra stolar ska tillkomma, frågan är vilken typ... Hm tipsa gärna för jag har kört fast lite där känner jag. Än så länge funkar pallen och gula stolen bra, fina färgklickar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna