tisdag, februari 18

Att vara påväg



Jag tror att utan planer, mål, nya idéer skulle man vara en ganska olycklig människa. Carpe Diem(!) och allt det där behöver inte utesluta att man också måste se framåt samtidigt som man njuter av det som händer här och nu. Även om jag är en person som älskar rutiner så har jag nya planer hela tiden, både på jobbet och privat. De behöver inte vara så storslagna, bara finnas där så man inte låter veckorna gå förbi på slentrian utan att känna det där ”pirret” inför något nytt. Ibland känns det som att ”man” tycker att förändringar behöver vara så storslagna, inte undra på att folk blir stressade. Och mina planer fyller sin funktion, de är lagom stora utan att ge ångest :)

Några saker som jag ser fram emot just nu:
- Det nya rutiga hallgolvet som äntligen kommer komma på plats denna veckan
- Frisörtiden om två veckor, ett lite kortare och blondare hår gör att våren känns ett steg närmare
- En weekend i Göteborg med hela lilla familjen

Fearnie Cotton är min hårinspiratör för tillfället

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna