tisdag, januari 1

Året 2012

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, 2012 har inte varit ett toppenår. Hade på känn att det skulle bli tufft jobbmässigt men sjukdomarna var jag inte förberedd på... Här kommer den traditionella listan:

Årets...

bästa: vår getaway till Kosta var härlig och riktigt efterlängtad, jag njöt med både kropp och själ
värsta: sjukdomarna, först bihåleinflammationen och sedan sjukhusvistelsen efter midsommar, det var inte kul alls
skönaste: att jag efter en orolig vår fick beskedet om att jag inte var en av alla de som blev uppsagda på min arbetsplats, det var en otrolig lättnad
segaste: påklädningarna, och då menar jag inte för min egna del utan allt som ska tas på när jag hämtar min stjärna på förskolan, hade jag bott närmare hade jag seriöst tagit med ett duntäcke och svept in henne i istället
coolaste: det är precis som föregående år Noelle, vilken karaktär hon är, smart och spexig
konstigaste: att helt plötsligt lämna bort sin dotter hela dagarna i främmande händer, det är en ny värld för mig som jag ännu inte riktigt känner mig hemma i
frågetecken: hur många blanketter och sms vill Försäkringskassan ha vid VAB egentligen??? (snacka om ineffektivt system, även om sms-lösningen känns hi-tech...) 
hjälte: ? 
plagg: jeans och feminina blusar, till det boots eller pumps
tv: Torka aldrig tårar utan handskar, det bästa jag sett på år och dag (nu ska jag läsa böckerna) 
mat: kyckling i alla dess former
dryck: krispiga och fräscha chardonnayviner är en ny favorit, portvin var förvånande gott
köp: både den nya sängen och soffan måste vara 2012 års bästa inköp, det var vi verkligen värda
resa: jag har som vanligt inte kommit iväg på några längre resor så jag får väl säga Göteborg här, det var mysigt att komma bort till en liten större stad några nätter
way to go: vår lilla familj på tre personer som trots ihärdiga krämpor håller den inre glöden vid liv, bra jobbat familjen Isaksson!
bok: Femtio nyanser av honom...mmm ;)
film: Drive

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna