onsdag, augusti 1

På topp(en)

Nu är vi inne på vår sista semestervecka och jag vill inte att det ska ta slut. Just nu är känslan sådan iallafall men sen är det ju rätt kul när de vanliga rutinerna är igång med. Jag har lagt upp ett riktigt bra träningsschema och har för första gången gjort mig redo för en året runt löparsäsong (dubbar finns ;). Med tanke på hur våren var för vår del ur en hälsosynpunkt så är det nog viktigare än någonsin med goda vanor. Var på återbesök hos läkaren idag och är tyvärr inte helt friskförklarad ännu men hoppas på att lite röntgenbilder ger ett bättre svar. På en föreläsning jag var på i våras tog föreläsaren upp vad vi ger för signaler till våra barn, vad gäller att arbeta. Att det oftast är i negativ form vi speglar vårt dagliga liv och arbete. Vilken bild ger det till ett barn och viljan att själv bli en "vanlig arbetare". Det är rätt sorgligt ändå, att man fokuserar så på semestrar och helger när den största delen handlar om vardag och jobb. Nu är jag ju inte så svårövertalad, vardagsromantiker som jag är ;) Men det var en bra tankeställare, jag ska ge Noelle en bild av att det är fantastiskt att ha ett arbete och inget att klaga över. Undra om jag kommer lyckas? ;) 

Det börjar bli ganska många bilder på mig här i bloggen poserandes med Noelle i barnvagn ...

Vi var på utflykt på ett berg i närheten förra veckan, i storm! Det blev en hetsfika på 15 minuter innan vi gav upp, hahahahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna