onsdag, februari 15

Ännu en härlig kväll

Hör och häpna, jag fick inga blommor igår! Det var lillan som hade ställt till det för Maken när han skulle handla blommor. Självklart var det lång kö en alla hjärtans dag som igår, med "plikttrogna" män som stod på rad för att köpa den obligatoriska blomsterkvasten ;) Noelle tyckte inte det var en kul aktivitet att köa och gjorde tydligen högljudda protester mot hela etablissemanget. Så Maken fick gå hem utan några blommor. Men idag hade han lyckats och på bordet stod det en stooor bukett med tulpaner när jag kom hem. Tack älskling! Nu njuter vi av ännu en lugn och skön kväll tillsammans. En sak som jag tycker om med att ha fått barn är att varje dag blir som en "helgdag" även att jag jobbar. Det trodde jag verkligen inte att det skulle bli. Jag njuter verkligen varje sekund av livet numera, det är härligt. Undra om det kommer ändras när lillan ska börja förskolan? Ser framför mig: stressiga frukostar, hur jag drar vagnen i ösregn med andan i halsen, stökiga eftermiddagar och hungriga familjemedlemmar, puh... Hoppas mina fördomar inte infrias. Men visst underlättar det att ha någon hemma som sköter markservicen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna