tisdag, juni 14

Fåfänga

En av mina sämsta egenskaper måste vara att jag är så fåfängd. Har så många gånger önskat att jag bara kunde dra på mig ett par sköna kläder, sätta upp håret i en toffs och starta dagen, inte minst nu när jag är föräldraledig. Men sanningen är den att jag är en sån typ som inte ens kan gå till butiken ofixad. Jag får skylla på att jag faktiskt tycker det är fantastiskt kul med smink och annat "fix", annars hade jag nog inte ägnat en stund åt det varje dag. I skrivandet stund sitter jag med en skön ansiktsmask från Mario Badescu (rekommenderas!) efter att ha skrubbat och fixat i duschen en lååång stund, det ägnar jag gärna en kväll i veckan åt (eller varför inte två). Inte nog med det, i januari fyller jag 30 år!!! Ingen kris ännu även om jag inte sticker under stolen med att jag skulle kunna tänka mig att "fixa till" någon irriterande rynka eller två fast inte ännu (och jag hoppas det dröjer ett bra tag tills de "irriterande" varianterna dyker upp!). Men för att hylla mig själv och min ehh...gedigna ålder tänkte jag ge mig själv en present. Gissa vad? Jo en tatuering ska det bli och motivet är självklart - Noelle skrivet på ena handleden och kanske en stjärna bredvid, för det är det hon är :) Nu får vi se om jag håller fast vid mina ord eller fegar ur, men det kanske är lika bra att vänja sig vid nålarna redan nu... ;)


Jag med min "stjärna" idag. Tänk om man kunde uppfinna en mirakelkur som gav tillbaka en den bebishuden man en gång föddes med, då skulle man nog gå om Bill Gates på förmögenhetslistan ;)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna