lördag, april 30

Premiär i löparspåret

Tidigt i morse snörade jag på mig löparskorna för första gången på över ett år. Det var dags att ta tjuren vid hornen och testa vad kroppen går för. Började småjogga och det kändes riktigt bra, en solig krispig morgon vid en nästintill folktom sjö var en perfekt förutsättning för en lyckad löp-premiär. Och det gick faktiskt riktigt bra, snart kunde jag öka på tempot och höll uppe det hela rundan. Att ihärdiga barnvagnspromenader är bra motion hade jag på känn, men att det gav så bra kondis hade jag aldrig trott. Återstår att se hur kroppen känns imorgon... Planen är att ta nästa runda på måndag :)

Musik i öronen är ett måste för mig när jag springer. Den rosa iPoden var en av morgongåvorna från Maken, tryckt med en Springsteen text som betyder mycket för oss (och som sjöngs på vigseln såklart), den får mig att minnas och le varje gång jag ser den :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna