lördag, november 20

Några månader senare...

Tänk vad mycket som kan hända på bara några månader. I februari fick jag världens häftigaste besked, levererat på en liten sticka... Jag skulle bli mamma i oktober och jisses vad många nya tankar det väckte. Nu sitter jag här, efter 9 månaders väntan med världens finaste dotter - Noelle. Det var en riktig upplevelse att gå igenom en graviditet. Lyckligt lottad utan några större krämpor mer än att jag kände mig tung och otymplig. När jag nu levt med denna lilla solstråle i 1 månad och några dagar så inser jag att livet är annorlunda med ett barn men på ett bra sätt. Jag hade förberett mig på sömnlösa nätter med en skrikande bebis och dagar som skulle spenderas i morgonrocken. Så blev det inte riktigt. Det är en snäll dotter som kommit till oss och vi spenderar dagarna med att ta långa promenader, mysa och jag får tom tid för att rå om mig själv. Istället för morgonrocken njuter jag nu av att få klä mig i mina vanliga kläder igen. Nu är det dags för mig att knyta mig och se när lillan bestämmer sig för att äta nästa mål mat. Tills dess, godnatt och njut av livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna