söndag, juni 21

Mysig helg

Midsommarafton blev riktigt mysig med god mat och kul sällskap. Jag hade på mig en blå klänning från H&M, en drös med armband från olika ställen och beiga sandaler (som ju inte syns på bild men ändå ;o) Tiden flyger ju iväg när man har roligt så vi hann aldrig med den obligatoriska grillningen, det fick bli grillat till lunch igår istället. Nu är det strax dax för frukost, har fortfarande kvar en liten bit av min räkpaj sen midsommarknytisen, det är en kall paj med philadelphiaost, rödlök, dill och räkor som är riktigt smarrig. Det märks att jag är hungrig när jag bara skriver om mat :o)

2 kommentarer:

  1. Du måste lägga ut receptet på pajen. Lät urgott ju!

    SvaraRadera
  2. Det är så smidigt att det knappt finns ett recept :o) Det är bara att göra en vanlig pajdeg, förgrädda i 10-15 min. Sedan gör man en röra med 200 g philadelphiaost, 2 dl créme fraice och en hackad rödlök + så mycket dill man vill ha. Lägg i det svalnade pajskalet och täck med skalade räkor (det går åt ca 1 kg oskalade räkor), dekorera med löjrom, citron och lite mer dill.

    SvaraRadera

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna