söndag, juni 21

Kusligt sommarland

Idag gjorde jag och Maken en liten utflykt till ett övergivet sommarland - Kabe Sommarland. Efter att ha Googlat lite vet jag att: Det drevs mellan åren 1984-1995 men att det i och med lågkonjunkturen i början av 90-talet började gå riktigt dåligt, dessutom började en pyroman smyga runt på stället och 1995 brann restaurangen ner och därefter stängdes sommarlandet. Rykten säger även att Nina Persson (i Cardigans) jobbade som städerska där.

Och ja, jag tyckte det var läskigt att gå runt där ;o) Har bara svaga minnen av när jag var där som liten och det ser minst sagt inte ut som det gjorde då... Det är en ganska otäckt att allt är övergivet och att så mycket finns kvar. Man kan undra varför kommunen inte röjer upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna