tisdag, februari 3

Kroppen

Vikthets och såntdär är aldrig kul men det är svårt att undgå. Det är ju faktiskt så att ämnesomsättningen (tyvärr) ändras ju äldre man blir. Det beror på att musklerna blir mindre med åldern (=färre muskler=sämre förbränning) och det är svårt att hålla koll på eftersom energin som inte förbränns blir fettvävnad samtidigt som muskelmassan minskar = man märker ingen skillnad på vågen! Så lösningen på det hela är att börja motionera eller öka sin motion, det är ju inte en så svår nöt att knäcka ;). Att urlaka sin kropp med konstiga dieter är varken bra för kroppen eller humöret.

Min favoritsida som ger en massa inspiration till att leva hälsosamt är
www.sund.nu kolla gärna in den. Jag rannsakade mina matvanor och min motion för drygt 1 år sedan, (och då var jag normalviktig men ville förbättra min kondition) idag väger jag några kilo mindre och är piggare än någonsin, det lönar sig att inte krångla till det. Tallriksmodellen, mycket motion och inga halvfabrikat är min melodi. Man får ju bara en kropp och den ska man vara rädd om :) Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna