tisdag, juli 1

Min fina dag

Vaknade...av den sedvanliga mobilsignalen 05.30...men en viss gosig ullig liten sak tryckte sig mot mig, spinnande och sängen kändes alldeles för varm och skön för att slita sig ur för en morgonpromenad, ibland är det ok att fuska och drömma vidare.

Gick...till jobbet, solen sken och kjolen fladdarde i vinden, härlig känsla.

På jobbet...flöt allt på fint, rensade bland papper och skrev ut fina bilder och satte upp på anslagstavlan.

Lunchen...spenderade jag först med min mamma på stan, vi kikade på smink. Jag köpte ett svart linne till konserten. Sedan köpte mamma körsbär till mig och jordgubbar till henne. Vi satt i solen en stund tills vi skildes åt. Tillbaka på jobbet åt jag fiskpinnar, det är ingen favorit men körsbären fick jag med mig så jag slapp gå hungrig :o)

Efter jobbet...gick jag ock köpte en rosa lampa på Röda Korset. Sedan tittade jag in i en liten butik här i närheten och köpte en rosett. Röd, blå och vit är den, i mitt hår ska den sitta.


Hemma...spelade jag Edith Piaf och lagade en gryta med champinjoner och quorn. Mange och jag tog en tur på cyklarna i solen, det var skönt.

Kvällen...har vi spenderat i soffan. Vi har skrivit ner våra sommardrömmar på ett papper, allt från att kyssas under träd när det regnar till att kasta frisbee i vattnet. Semestern 2008 verkar bli ljuvlig.

Nu...tittar jag på Morden i Midsomer, Bozzan jagar en leksaksmus och vill att jag ska överge datorn och komma och leka med henne. Så det gör jag nu.


Tänk att en vanlig tisdag kan vara så härlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna