måndag, juni 16

En sista liten sak (med god smak)

Innan jag går och knyter mig måste jag dela med mig av en grymt god sallad som jag gjorde i lördags. Testa, ät och njut:

Melonsallad

Ingredienser
4 port

- 1 gurka
- 1 liten honungs- eller galiamelon
- 2 msk matolja
- pressad saft av 1/2 citron
- 1/2 tsk salt
- 1 krm peppar
- 1 msk hackad färsk dragon
- 150 g Apetinafärska dragonblad

Gör så här:
Skala gurkan och dela den på längden. Gröp ur den och skär i 1/2 cm tjocka skivor. Skär bort skalet på melonen. Dela den i två halvor och ta bort kärnorna. Skär melonen i bitar. Lägg gurka och melon i en bunke. Blanda i olja, citronsaft, salt, peppar och dragon. Lägg upp salladen på ett stort fat och strö över smulad ost och färska dragonblad. Är smaskens till grillat (eller kräftor ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna