onsdag, mars 12

Sånadär shoppingfunderingar igen

En grej jag tycker är lite tråkig är att det verkar som att allt fler köper "it" plagg, har dom när de är som mest poppis och sedan säljer dom när det kommer nya "måste ha plagg". Självklart är viljan fri och tanken är ju god att låta andra köpa det man inte längre använder.

Men...

...är det inte lite sorgligt på något sätt? Jag älskar (i den mån man kan "älska" ett dött ting...) de flesta av mina plagg. Några felköp har jag såklart i graderoben som jag tänkt sälja (bara jag får tummen ur någon gång ;o), men jag gör det ju inte av anledningen att de inte är inne länger utan för att de inte sitter bra på mig, fel färg, fel storlek eller liknande. Min drömgarderob är en proppfull sak med kläder som väcker minnen men även har funktion. Saker som används flitigt just då, eller kommer användas när jag är sugen på dom igen. Tanken på en stram garderob med plagg som följer rådande trend, en samling opersonlig plagg som inte säger någonting mer än - Hej jag läser ELLE, fattar grejen och köper det som är inne just nu.

Ja det ger mig rysningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna