söndag, januari 6

När ska man växa upp?

"Att du aldrig kan bli vuxen" sa min mamma till mig igår. Inte på ett elakt sätt, utan mer som en fundering. Vi satt och tittade i fotoalbum och hon konstaterade att jag ser yngre ut nu än vad jag gjorde för 10 år sedan. Det är rätt konstigt, tror det beror på mitt långa hår kanske eller så ser jag helt enkelt rätt töntig ut ;o). Oftast har jag inga problem med det men det kan vara lite tjatigt att bli behandlad som en liten flicka när man är en vuxen kvinna med stark vilja och som försöker bygga upp någon slags pondus, inte minst i yrkeslivet.

4 kommentarer:

  1. Vuxen ja... Det är svårt att vara ung och söt ibland. Vet inte riktigt hur man ska göra för att få pondus... Skaffa stor mage kanske? ;)

    SvaraRadera
  2. Hihihi ja det eller fejkskägg ;o) Den kommer väl med åren och erfarenheterna hoppas jag.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag har också det problemet! Att behöva visa leg när jag handlar vin (och nyss t o m när jag skulle köpa snus till Olof) är inte så jobbigt men att inte bli tagen på allvar på jobbet det är riktigt irriterande. Hoppas attityden ändras med fortsatt jämställdhetsarbete!

    SvaraRadera
  4. Ja det där leget skulle jag inte klara mig långt utan heller ;o) Men det är ju inte så iriterande om man jämför med hur hårt man får kämpa för att bli tagen på allvar ibland, hoppas också det kommer bli en förändring. Det är på tiden nu.

    SvaraRadera

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna