tisdag, januari 29

Jag ser dygnet runt

När jag var hos min optiker senast frågade hon om jag inte ville byta linser eftersom jag har haft samma modell i närmare 10 år. Hon föreslog dygnet runt linser, en siliconlins som tydligen "andas". Det lät toppen tyckte jag. Tänk att kunna se när man vaknar! Jag är van vid att bara se suddigt (jag är JÄTTE närsynt). I lördags satte jag i dom, ögonen kändes genast mycket piggare. Det var riktigt konstigt att gå och lägga sig med linserna på. Nu några dagar och nätter senare kan jag konstatera att det fungerar riktigt bra, att jag inte bytt tidigare? En annan sak som är riktigt skön är att man kan ligga och småslumra framför tv:n utan att behöva vakna upp med "fastklistrade" linser i ögonen. Det är en hemsk känsla! För att inte tala om när man kommer hem från en sen festkväll och man ska stå och greja med att få ut en plastbit ur sina torra ögon...

Jag slipper det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna