fredag, november 30

"You Gotta Eat"

Ska bli bjuden på lunch ute idag som tack för min tid här. Det är verkligen snällt gjort. Tyvärr är lunch ute på vardagarna inte min favorit. Mängder av folk, hög ljudnivå och trängsel. Det är som att man är tillbaka i skolmatsalen och tro mig, skolmatsalen har jag verkligen inte saknat... Jag har svårt för att äta under stökiga former, det är därför jag oftast går hem och äter. Pipande microvågsugnar och en massa människor gör att jag gärna undviker lunchrummet på jobbet också... Det är saker som sitter i sen förr, sen den "jobbiga tiden". Men idag ska jag vara stark. Idag ska jag inte låta skolmatsalsvibbarna ge mig kalla kårar... Babysteps...

2 kommentarer:

  1. Du är modig! Låt inte de som har behandlat dig illa förstöra mer. Lättare sagt än gjort, det vet jag./kram

    SvaraRadera
  2. Ja det är inte lätt att komma över de där "spökena". I mitt fall var det mest mitt egna förhållande till mat som gjorde mitt förhållande till skolmatsalen jobbig. Men igår gick det riktigt bra :o) Kram

    SvaraRadera

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna