torsdag, oktober 18

Jag är en mes ibland och då flyr jag till lingonskogen...

Trots 25 år fyllda är det några få saker (främst en) som jag fortfarande tycker är rätt "pinsamt" att prata om. Tro mig jag är inte den som är känslig men när det kommer till vissa saker blir jag röd om kinderna och vill helst gömma mig under ett bord eller något. Det jag tänker på är m.....äsch jag kan inte ens skriva det, än mindre säga det. Jag brukar använda frasen "Nu ska jag ut i skogen och plocka lingon i några dagar..." och det händer kanske någon gång om året när jag måste förklara att jag inte vill åka och bada ;o). Förstår inte vad jag har för spärr när det gäller att prata om det, jag kan inte ens skämta om det. Jag är en kvinna som står för kvinnokraft och borde igentligen tala om det med STOLTHET. Men näe, det låser sig och jag vet inte vad jag ska säga. Kanske mognar jag om några år (jag hoppas det) men tillsvidare använder jag lingonskogen som metafor och gömmer mig med blossande kinder under närmaste bord så fort ämnet tas upp....

2 kommentarer:

  1. Förstår alltför väl vad du menar;) Trots nästan tio års regelbunden bärplockning tar det minsann ändå emot att sätta ord på det;)

    SvaraRadera
  2. Hihihihi, skönt att man inte är ensam :o)

    SvaraRadera

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna