onsdag, augusti 22

Nu talar ingenjören i mig, x + y = framgång

Jag har lite teorier igen kring hela bloggfenomenet. Den lyder såhär: De bloggar som blir sanslöst populära (och då menar jag dom som har helt galet många besökare) i "modebloggskategorin" har pengar/möjligheten till att köpa en del av de där plaggen alla trånar efter. Det beror antingen på att de:

- bor i en stad där de kan fynda TREND plaggen från H&M (eller liknande)
- eller lägger allt de tjänar på några få dyra "godbitar"
- eller jobbar arslet av sig för att ha råd med "den där väskan"
- eller har en pappa/mamma som betalar

Och sen ska detta gärna toppas med ett sött utseende. Om man sedan kan kombinera alla faktorer rätt så är saken biff. Fler läsare = mer annonser = mer pengar = mer dyra inköp = fler läsare = mer annonser = mer pengar = ännu mer och dyrare inköp. Sen går det bara runt och runt som i en cirkel. Jag dömmer ingen, bara konstaterar och ger ut receptet på "bloggframgång". Enkel modebloggsmatematik helt enkelt.

2 kommentarer:

  1. Där slog du nog huvudet rätt på spiken. Precis så är det. Och jag dömmer inte heller någon :). Tycker nog bara att det är så synd att man måsta vara så jäkla framgångsrik inom alla områden hela tiden.

    SvaraRadera
  2. Ja det är tråkigt, känslan försvinner lite också då tyvärr. Man får inte glömma bort sig själv i allt framgångsrus.

    SvaraRadera

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna