tisdag, juli 31

Vilken sommar!

Vilken sommar det har varit/är. En del klagar på vädret och visst är det hemskt när det är så extremt att en del svämmas över medan det på andra platser inte vill sluta brinna. Men jag har hållit mig över vattenytan. Det gäller att hitta på saker som är kul även när det regnar och det har jag gjort. Jag och M hade 3 veckor semester tillsammans. Under den tiden har vi hunnit göra små utflykter bland annat till Gällstad (där jag köpte en helt underbar jeansjacka från DenimBird), vi var i Gränna en dag och sedan blev det självklart den obligatoriska resan ner till Ullared och GeKås (japp den är obligatorisk om man bor i de här trakterna ;o).

Vi har slappat mycket...


...och fiskat en del, men jag lyckas bara få mörtar. Har väntat i 2 år på att få en gädda men skam den som ger sig.


M fyllde år och present så fick han en konsertbiljett av mig till ParkSommar med Moneybrother, Säkert och Salem. Vi hade riktigt kul den kvällen (där har jag på mig jeansjackan):



En hel del festande har det blivit, fråga mig inte vad jag försöker göra på bilden (klippte bort min kompis ansikte så hon slipper skämmas hahaha):

Även M drogs till samma kön den festkvällen...här har han hoppat på en manlig festdeltagare bakifrån och försöker kyssa honom (det slutade dock bra och vi fann varandra tillslut efter våra misslyckade raggningsförsök hahaha):

Sommarens vackraste dag var när min bror och hans L gifte sig, det var helt fantastiskt. De var så vackra! För första gången i mitt liv har jag blivit inspirerad att ha ett riktigt ståtligt kyrkobröllop. Har suddat deras ansikte eftersom jag inte vet om de vill vara med i bloggen:


Har ingen bra bild på hur jag såg ut på bröllopet (det var liksom mindre viktigt att dokumentera när man har ett vackert brudpar att ta kort på), här är iallafall en bild. Hade klänningen jag köpte från French Connection i våras, silverskor från Din Sko och silverclutch från ASOS:


Så ja det har varit en händelserik sommar och som sagt den är inte slut än. Börjar jobba om 2 veckor men tills dess ska jag bara ha det gott. Om vädret vänder och det blir soligt ska vi åka till Smögen över en helg. Det var vårt planerade resmål i sommar, men ska jag tälta då vill jag faktiskt ha sol :o) Hur har er sommar varit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna