måndag, april 23

Vi skapar historia

M och jag pratade om att vi kommer kunna vandra runt i Jönköping och säga: Kommer du ihåg när vi bodde där? Åh tänk när vi bodde i den lägenheten? Med andra ord: vi skapar oss en historia i den här stan. Det roliga är att ingen av oss är uppvuxna här utan i grannkommunerna men ändå så känner vi oss så hemma i den här stan. Jag älskar Jönköping och har svårt för att se mig själv bo på en annan ort. Jag har äntligen hittat hem kan man säga... Kanske kommer man göra några kortare avstickare till andra ställen men jag tror att jag alltid kommer vilja återvända hit. Min uppväxtort däremot ger jag inte mer utrymme i den här bloggen än det här ordet: tråkigt

Bra saker med Jönköping
- alla fina sjöar
- mysiga hus och byggnader
- Vätterstranden
- alla fik och restauranger
- det rätt ok shoppingutbudet
- lagom stort, man känner inte alla men man känner igen många


Mindre bra saker
- shoppingutbudet, jag vill ha Zara och TopShop NU!
- lite för frireligiös stämning ibland
- krogarna stänger klockan 02.00, beror på punkten ovan kanske?
- järnvägspåret som försvårar vägen till stranden. Hur tänkte dom...?

Jönköping by night...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna