tisdag, februari 20

Lite djupare

Från bikinis till lite djupare funderingar. Kanske ska skriva några ord om varför jag är tillbaka i bloggvärlden. Antar att det är sant som de säger "En gång bloggare, alltid bloggare". Och jag erkänner att jag har svårt att slita mig, trots ett ganska långt uppehåll på ca 3-4 månader. Jag älskar att skriva av mig, ta bilder, spara information om vad jag vill köpa för något m.m. Ibland vill jag skriva väldigt privat, ibland bara om riktigt ytliga saker.

I höstas hände en hel del konstigheter som gjorde att mitt skrivande låste sig och jag behövde fokusera på annat. Inget dåligt i mitt privata liv, jag är fortfarande kär och galen. Men på jobbet var det ganska tungt ett tag, jag fick känna på hur det är att inte känna sig trygg på sin arbetsplats p.g.a att en man inte förstod var man drar gränsen för trevligt beteende och alldeles FÖR trevligt beteende. Eftersom jag har en minst sagt otrygg arbetsituation gick jag inte längre med det, utan påbörjade lägligt ett nytt uppdrag på samma område men långt från den här hemska personen. Känner mig mycket starkare nu och det lär behövas för snart ska jag arbeta med mitt gamla uppdrag igen och röra mig i samma byggnad som en man jag vill undvika till varje pris. Hur tacklar man det?

Nu kanske jag skrev lite för mycket, men jag kände att jag behövde skriva om det lite. Dax att avsluta lunchen och börja jobba.

2 kommentarer:

  1. Ja, shit vad det är svårt att slita sig...

    SvaraRadera
  2. re: Ja snart sitter man där som 70 -åring och undrar när man ska sluta. På ett sätt blir det ju en rolig del i vardagen så det finns ju an anledning till att det är svårt att sluta =)

    SvaraRadera

En kommentar gör mig glad, så skriv en rad! Hälsningar Johanna